1. Wezwanie służby medycznej i ustalenie zgonu.
2. Wizyta we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego – pobranie Aktu Zgonu.
3. Wizyta w Biurze Parafialnym parafii pw. św. Augustyna w Czapurach:
a) jeżeli pogrzeb ma mieć miejsce na cmentarzu parafii pw. św. Augustyna w Czapurach:
– dostarczenie Aktu Zgonu oraz Dokumentu Przeznaczonego dla Administracji Cmentarza
– ustalenie daty pogrzebu z księdzem proboszczem
– wybór firmy pogrzebowej
w celu wskazania miejsca pochówku
– kontakt z kościelnym (tel. 509-744-146) i organistką (tel. 607-697-236) – ustalenie oprawy liturgicznej
– intencje mszalne za zmarłą osobę zamawia się w naszej parafii bezpośrednio po Mszy św. pogrzebowej
b) jeżeli pogrzeb ma mieć miejsce na innym cmentarzu:
– dostarczenie Aktu Zgonu
– ustalenie daty pogrzebu (ksiądz z parafii pw. św. Augustyna, na ile to możliwe, stara się uczestniczyć w pogrzebach Parafian)
– pobranie dokumentu potwierdzającego, że zmarły należał do wspólnoty parafii pw. św. Augustyna
– wizyta w Biurze Parafialnym parafii, do której należy wybrany cmentarz, tutaj dostarczenie:
Dokumentu Przeznaczonego dla Administracji Cmentarza
dokumentu potwierdzającego, że zmarły należał do wspólnoty parafii pw. św. Augustyna
– jeżeli został wybrany cmentarz na Głuszynie lub Starołęce – Msza św. pogrzebowa z reguły odbywa się w kaplicy pw. św. Augustyna, natomiast sam pogrzeb na wybranym cmentarzu